Amazoni koolitus: põhjalik e-kaubanduse eksperdi väljaõpe

Scandinavian OÜ on ka Töötukassa koolituspartner. 

Koolitaja Egle Raadik-Gonchev on Amazoni erabrändide väljatöötamise ja nende turundamisega tegeleva ettevõtte juht. Kahe aastaga on kolmeliikmeline tiim kasvatanud ettevõttt 1mln+ aastakäibega firmaks, mis haldab üle 10 originaaltoote. 

Egle: “Koolitan alustavaid ja juba tegutsevaid ettevõtjaid ja ettevõtete turundusjuhte ja -spetsialiste, et anda edasi oma oskused edukaks kontohalduseks, tootevalikuks ja kasumlikuks turunduseks maailma suurimas ingliskeelses e-kaubandusplatvormis Amazon.

Olen 15+ aastase äriarendus-, müügi- ja juhtimistaustaga e-kaubandusspetsialist ja turundaja. Teadmiste võtmeallikad: MA Tartu Ülikool; MBA EBA (lõpetamisel), äriarendusjuht, turundaja ja keskastme juht mitmetes Eesti keskmistes- ja suurettevõtetes, sh Äripäev. Amazoni osas olen läbinud 500+h koolitusi ja olen edukas ettevõtja seal ka ise. Kogu mu teadmistepagas on Sinu käsutuses.”

“Rabacondal oli Amazoni müük aastaid nö “autopiloodil”. Peale seda kui kaasasime Egle oma nõuga appi, saime ainuüksi kõige madalamal rippuvate õunte noppimisga käibe üle 5 korra suuremaks. Egle on erakordne professionaal, kes tõeliselt hoolib reaalsetest tulemusest, mitte ainult tegevustest.”
Jakob Saks, ettevõtja ja eksportöör

E-post: egle@eturunduspartner.ee
Õppekavarühm: Ärindus, haldus ja õigus – Ärindus ja haldus – Turundus ja Reklaam
Lühitutvustus: Koolituspaketi jooksul võtame samm-sammult läbi kõik olulisimad teemad alates konto ülesseadmisest, turuolukorra analüüsist listingu loomisest, võtmesõnade analüüsist, tootearendusest, logistikast, e- ja sotsiaalmeedia turundusest, rahvusvheliste maksude ja tooteporfelli arendamiseni välja. Oskad pärast seda luua shipping plani ja jooksutada efektiivset PPC kampaaniat ning leida võimalusi ettevõtte tooteportfelli kasvatamiseks ning konkurentide tegevuse analüüsiks. Õpid tundma peeneid turunduspsühholoogilisi valemeid ideaalse tootekirjelduse ja tootefotode loomiseks. Saad iga kohtumise järel konkreetsed koduülesanded, mida hiljem koos üle vaatame ja tekkinud vead parandame. Oled vältinud kulukaid vigu, mis üksi alustades kergesti tekitada võid. Koolituspakei lõppedes omad kõiki tähtsamaid praktilisi oskuseid, et iseseisvalt erinevaid kaupu Amazoni tarbeks väja arendada ja neid edukalt turule tuua. Paketi lõpetamine anna hea aluse eraettevõtte alustamiseks või olemasoleva tootmisettevõtte toodangu müügiks maailma suurimal e-eksporditurul. Õpilane on kursuse läbides valmis müüma tooteid USAs, Suurbritannias, Saksamaal, Itaalias, Hispaanias ja Prantsusmaal.

“Amazoni müügikanalit arendama hakata oli üsna väljakutsuv ja segadust tekitav. Infot oli väga palju ja tundsin end inforägastikku ära eksinuna. Millest alustada ja millele keskenduda? Egle abiga saime fookuse teraviku täpselt paika. Pea läks hästi puhtaks ja igapäeva tegevustesse vabanes „ülemõtlemise“ alt tohutu jõud, mis läks Egle abiga seatud kõige olulisemate eesmärkide täitmise peale. Mulle meeldib väga tema oskus keerulised asjad hästi lihtsalt arusaadavaks teha ja Egle tuhin ning entusiasm, millega ta Amazoni teemasid seletab, on väga inspireeriv ja nakatab oma positiivsusega..”
Ahto Vegmann, Loodusväe asutaja

Õpiväljund: õpilane oskab pärast koolituse läbimist luua suure kasvupotentsiaaliga e-kaubanduse ettevõte või olla e-kaubanduse tippspetsialist.

Oskad iseseisvalt luua Amazoni soovitud kauplemispiirkonda konto; sisestada tooteid; teha märksõna- ja review-de analüüsi; luua turunduspsühholoogiliselt hästi toimivaid tootefotosid; luua tarneplaane ja tooteid õigesti pakendada/sildistada; hinnata turuolukorda; edukalt tooteid lanseerida ja leida uusi tooteideid e-ekspordi kasvatamiseks.

Praktiline rakendusväljund: Koolituse läbinu on kohe valmis tööle asuma eksportivas Eesti ettevõttes Amazoni (loe siit nõudluse kohta nende järele)  ja e-ekspordi/kaubanduse spetsialistina või alustma oma private-label ettevõtlusega USA ja Euroopa Amazonis.

Koolituse formaat: grupikoolitus
Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsioon ja eeldused: vähemalt kesktaseme inglise keele oskus, hea arvutikasutusoskus (sh vähemasti ühe teksti- ja kujundusprogrammi valdamine), olemasolev bränd või algkapital vähemasti 2500 EUR oma tootesarja väljatoomiseks. NB: oma tootesarja väljatoomine ei ole koolituse ajal kohustuslik, aga võimalus, seega sõltub algkapitali vajadus sellest, millal soovid reaalselt amazoni-ettevõtlusega peale hakata. 
Toimumise aeg:

Järgmine kursus algab jaanuaris 2020. 
Neljaosaline intensiivsari toimub kuu aja jooksul reedeti 9.30-14.30. Kuupäevad: 3, 10., 17., ja 24. jaanuar. 

Õppemaht: Kursus kestab kokku 1 kuu, 5h korraga kolmapäeviti, iga kahe nädala tagant. Kursuse kohtumised kestavad kokku 20h, lisanduvad kodused tööd ja analüüsid digitaalses klassiruumis mahus 80h.

Valdkond: Turundus ja müük
Toimumiskoha aadress: Pärnu mnt 148 Spring Hub klassiruumis.
Koolituse tase: algtase või edasijõudnud (vastavalt õppija tasemele)
Koolituse keel: eesti või inglise
E-õpe digitaalses klassiruumis: osaline
Maksumus: 1790 EUR+km. Võimalus tasuda mitmes osas.
Tunnistus: Lõpetajale  väljastatakse tunnistus haridus- ja teadusministri määrusega kinnitatud täienduskoolituse standardi kohaselt.
Õppekorralduse alused
Tegevuse kvaliteedi tagamise alused

Koolituse sisu

1.  moodul

  • E-kaubandus – ülikikirelt areneva sektori hetkeseis ja arengusuunad
  • Mis platvormi valida? Miks Amazon on asendamatu platvorm rahvusvaheliseks e-kaubanduseks
  • Alustamiseks vajaminevate dokumentide ülevaaade ja konto loomine
  • Amazoni Dashboard olulisemad osad ja tööriistad
  • Amazon ja maksud
  • Klienditeeninduse põhimõtted
  • Erinevad turud ja käibemahud
  • Keelatud toodete nimekiri
  • Keeruliste eelnõuetega toodete nimekiri
  • Tooteotsingu tööriistad ja tarkvara
  • Mis eristab head tootekirjeldust (listingut) halvast?
  • Parimad võimalused heade tooteideede leidmiseks
  • Ideede valideerimine

2. moodul

  • Detailne Reviewde ja kliendiküsimuste analüüs
  • Tootefotode järjestuse parima valemi väljatöötamine ja teostusnipid
  • Kaubamänrgi taotlemine läbi UK
  • Ära lase end kohtusse kaevata – patendiuuringud
  • Erinevad Amazoni tasud
  • Brändi ehitamise põhimõtted
  • Kasumliku ja hea arenemispotentsiaaliga niši leidmine
  • Konkurentsist eristumise põhitõed
  • Konkurentsianalüüs – konkurentide tegevuse kohta maksimaalselt mitmekesise ja täpse info hankimise viisid
  • Kuidas Aasia tehastega efektiivselt koostööd teha
  • Erinevad võimalused toodete valmistaja leidmiseks
  • Ülevaade suurematest allhankeplatvormidest
  • Kuidas kirjutada head toote spetsifikatsiooni
  • Näidiste tellimine ja testimine
  • Toote eelarve valideerimine ja rahvusvaheliste maksete teostamine
  • Esimese tellimuse sisseandmine: millist kogust vajan ja kuidas kaitsta end pettuste eest?
  • Tootekoodid ja nõuded pakenditele
  • Freight Forwarderi leidmine ja laeva või lennutranspordi pakkumiste võtmine
  • Insertide loomine ja eristumine läbi pakendi. Pakendi abil teostatavad turundusnipid.
  • Tollimaksud ja muud tasud
  • Esimese shipmendi loomine

3. moodul

  • Amazoni A9 algorütm ja kuidas see toimib, et rankida kiiremini ja paremale positsioonile
  • Võtmesõnade analüüs, selleks vajlaikud tööriistad
  • Kliendi reviewdest saadud ideed parema tootekirjelduse loomiseks nii tekstiliselt kui pildiliselt
  • Pealkirja, bulletite, tootekirjelduse, backend keywordide ja subject matteri parimad praktikad
  • HTML kasutamine tootekirjelduse kirjutamisel
  • Neuropsühholoogilistest põhimõtetest loodud tootefotograafia ja infograafika loomine, mis viib kõrge konversioonini.
  • Esimeste reviewde kogumine
  • Kupongide, allahindluskoodide, giveawayde, Early Reviewer programmi ärakasutamine müügi tõstmiseks.
  • Amazoni müüki toetavad välised kanalid (taktikad Instagramis, Youtubes, ManyChatis, Tumblris jm)
  • Koostöö influenceritega

4. moodul

  • PPC automaatse ja manuaalsete kampaaniate loomise põhimõtted
  • Emaili follow-up loomine
  • Listingu split-testimine
  • Brand Registry
  • Enhanced Brand Content
  • Hichjackeritest lahtisaamine
  • Müükide projektsioon ja õigeaegse restockingu projetseerimine
  • Variatsioonide loomine
  • Kuidas toime tulla negatiivse klienditagasisidega
  • Virtuaalsete assistentide kaasamine ja abitööjõu leidmine
  • Kuidas leida põnevaid portfelli arendamise ideid
  • Kuidas teada saada, palju mu Amazoni ettevõte on väärt?

Individuaalnõustamine

Individuaalnõustamine: 100 EUR/h+km. Koolitusel osalejad saavad individuaalnõustamist 4 nädala jooksul piiramatult. 

Ameerikas kulutab internetiostuklient oma iga teise dollari Amazonis. Ei lähe kaua aega mööda, kui see kehtib ka Euroopas. Ära jää sellest kasvust ilma!