Uus võimalus käibekasvuks

  • Üks Amazoni higelladudest Ameerikas, mis aitab ettevõttel klientideni tarnida miljardeid tooteid aastas.

    Müües Amazonis ei pea tegelema igapäevase tarne ja esmase kliendisuhtlusega. Fulfillment by Amazon ehk FBA hoolitseb selle eest ise – kaupleja maksab teenuse kasutamise eest vaid taskukohast tasu. Saad osa ilmselt maailma parimast ladustamis- ja tarneteenusest koos esmatasandi klienditeenindusega, vabastades ettevõtte aega tegeleda tootearenduse ja müügiga.

  • Amazon on maailma suurim e-kaubandusplatvorm, kus on üle 300 mln kliendi ja mis kasvab 15-17% igal aastal – see kasv on väärt osasaamist, sest müügiruumi mahub ka väga kitsastele nišitoodetele.
  • Ettevõtete e-kaubandusmahud võivad Amazoni abil mitmekordistuda: tüüpiline käivete osakaalude jaotus keskmisele ettevõttele on 20% käivet oma e-poest ja 80% Amazonist.
  • Jaekaubandus liigub väga kiirelt internetti: kuigi veebipoed teevad täna vaid 10% kogu jaekaubanduskäibest, on kasvutempo nii kiire, et isegi H&M on sunnitud füüsilisi poode sulgema. Ilmselt on silma jäänud ka ToysRUs näide, mis illustreerib tendentsi – kes e-kaubandusega ei kohane, lüüakse turult välja. Vaata, mia Äripäeval oli selle kohta öelda.
  • Amazonis leidub piiramatult turuinfot ja tootearendusideid. Mis on konkurentide täpsed müügid ja edukaimad tooted? Mis marginaliga kaupu müüakse? Mis tooteid ostjad kõige enam ihalevad aga ei raatsi osta? Mis on tootekategooriate kõige kiiremat käibekasvu tegevad uustulnukad? See ja palju muud infot on võimalik Amazonist kätte saada, kui tead, kust otsida.
  • Müügist 60% annab Ameerika turg, mis on keeleliselt ja ka kultuuriliselt meile hästi arusaadav. Ülejäänuile jääb juba oluliselt väiksem osa – nt Jaapan 11%, Saksamaa 10% ning Suurbritannia 8%, mis on kokkuliidetuna enamvähem sama suure mahuga turg kui USA.
  • Kasumlikke ärimudeleid Amazonis toimetamiseks on mitmeid, peamised neist on omatoodangu müük, olemasoleva brändi turuleviijad ja private labelerid ehk ettevõtjad, kes otsivad müügiks sobilikku kaupa kõikjalt maailmast, kohandavad seda, lisavad oma logo ning brändingu, ning toovad turule täiesti uue tootesarja.

Kuidas Amazon enda jaoks edukalt müüma panna, saad õppida Amazoni Koolis.